Ciasto czekoladowe z kremem z konfitury

poniedziałek, 31 marca 2014

Jakiś czas temu dostałam od babci konfiturę, niestety ja nie przepadam za dżemami, powidłami, marmoladą czy konfiturami więc postanowiłam wykorzystać je w inny sposób, a mianowicie jako dodatek smakowy i barwnikowy do kremu z serka mascarpone. Połączyłam ten krem z moim ulubionym ciastem czekoladowym, za czekoladą nie przepadam natomiast ciasto czekoladowe uwielbiam ;)

Ciasto czekoladowe z kremem z konfitury śliwkowej


Składniki na ciasto:
2 tabliczki mlecznej czekolady
80 g cukru drobnoziarnistego
2 łyżki kakao gorzkiego
120 g margaryny w temperaturze pokojowej
4 duże jajka w temperaturze pokojowej
2 łyżki mąki pszennej
szczypta soli

Składniki na krem:
250 g serka mascarpone
5 łyżek konfitury
200 ml śmietanki 36%
3 łyżki cukru pudru waniliowego

Przygotowanie ciasta:
Na początku umieszczamy czekoladę w wysokiej misce i dokładnie blendujemy, a następnie rozpuszczamy ją w kąpieli wodnej. Gdy czekolada jest gotowa należy ją odrobinę przestudzić, dodać żółtka, połowę cukru i mąkę, ubijamy mikserem. Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę, stopniowo dodając pozostały cukier aż piana będzie bardzo sztywna. Jedną trzecią piany dodajemy do czekoladowej masy, żeby zrobiła się ciut lżejsza, delikatnie mieszamy. Dodajemy pozostałą pianę i delikatnie mieszamy drewnianą łyżką, do momentu aż masa będzie jednolita. Piekarnik nagrzewamy do temperatury 180 stopni, przygotowujemy formę o średnicy 24 cm wykładając ją papierem do pieczenia i wypełniamy ją naszym ciastem. Pieczemy około 35 minut aż ciasto stanie się po środku lekko sztywne (ja piekłam około 45 minut; ale trzeba uważać, żeby go nie spiec). W środku ciasto nadal będzie klejące, ale takie ma być, dojdzie podczas stygnięcia. Ciasto pozostawić na ok. 15 minut w piekarniku, później wyjąć i wystudzić w formie.

Przygotowanie kremu:
Śmietanę ubijamy mikserem przez około 3 minuty, dodajemy do niej cukier puder i ubijamy jeszcze około 3 minuty. Konfiturę blendujemy (ja tym razem nie użyłam blendera i tak jak widać to na zdjęciach owoce z konfitury były bardzo widoczne i duże) i mieszamy dokładnie z serkiem mascarpone. Przygotowaną mieszankę dodajemy do śmietany i ubijamy około 4 minut.
POWODZENIA I SMACZNEGO!





Moja propozycja podania:


Petite Princesse

4 komentarze:

  1. jaka ta konfitura?

    OdpowiedzUsuń
  2. w ktorym momencie nalezy dodac margaryne i kakao?

    OdpowiedzUsuń
  3. gdzieś kiedyś widziałam, że posiadasz książkę Kuchnia filmowa i mam pytanko -polecasz ? Ponieważ zastanawiam się nad jej kupnem a mieszkam za granicą więc nie pójdę do Empiku i nie przejrzę jej. :) Paulina

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia