makaroniki kakaowe

wtorek, 25 marca 2014

Od dłuższego czasu planowałam upiec makaroniki, jedyną wymówką był brak odpowiedniej foremki. Postanowiłam w końcu taką zakupić i zdecydowanie nie żałuję! ;) Są to pierwsze makaroniki w moim życiu i wiecie co? Jestem z nich bardzo zadowolona! Zrobiłam do nich krem kakaowy, nie za słodki gdyż makaroniki same w sobie są bardzo słodkie.

Makaroniki kakaowe


Składniki na ciastka:
150 g płatków migdałów
150 g cukru pudru
150 g cukru drobnoziarnistego
120 g białka o temperaturze pokojowej
50 ml wody
barwniki spożywcze

Składniki na krem:
125 g serka mascarpone
łyżka cukru pudru
dwie łyżki kakao
łyżka śmietany 36%

Przygotowanie:
Na początku dokładnie blendujemy migdały, aby miały konsystencję mąki. Cukier mieszamy z wodą i gotujemy do uzyskania temperatury 118 stopni. W międzyczasie przygotowujemy mieszankę migdałów, cukru pudru i 60 g białka. Pozostałe 60 g białka ubijamy na gęstą pianę jak do bezy. Gdy nasz sos cukrowy jest gotowy przelewamy go do miski z ubitym białkiem i miksujemy około 5-6 minut, po czym przelewamy otrzymaną masę do masy migdałowej i mieszamy łyżką. Dzielimy ciasto na 3 równe części i do każdej dodajemy barwnik innego koloru. Za pomocą rękawa cukierniczego nakładamy ciasto do foremek i pozostawiamy do zastygnięcia na około 40 minut. Po tym czasie wkładamy formę do piekarnika, który ustawiamy na 150 stopni i pieczemy przez 12-15 minut. Gotowe makaroniki zdejmujemy z formy dopiero po ostygnięciu, w tym czasie przygotowujemy krem mieszając ze sobą wszystkie składniki.
POWODZENIA I SMACZNEGO







Moja propozycja podania:



Petite Princesse


7 komentarzy:

  1. To zupełnie inny przepis ,niż te ,które testowałam do tej pory ,ale widać skuteczny ,bo makaroniki piękne,moje po pierwszym razie nie nadawały sie do publikacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to są pierwsze makaroniki jakie zrobiłam w swoim życiu ;) różnią się od typowych makaroników tym, że jest tu użyta tzw. włoska beza i białko musi być w temperaturze pokojowej, natomiast nie musi stać 48 godzin poza lodówką

      Usuń
  2. Pięknie wyszły :)
    A gdzie można dostać taką formę? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ile za zrobienie takich na zamówinie np? ;)

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia