muffinki czekoladowe

piątek, 14 marca 2014

 Doszłam do wniosku, że dawno nie robiłam muffinek, w związku z tym postanowiłam je dzisiaj upiec ;) Co za tym idzie podzielę się z Wami przepisem na nie. Jutro będę piekła mały torcik na zamówienie, na który przepis znajdziecie w poniedziałek ;)

Muffinki czekoladowe


Składniki:
2 szklanki mąki pszennej
1 szklanka mleka
1/2 szklanki cukru (najlepiej ten drobnoziarnisty)
1/3 szklanki oleju
1 tabliczka czekolady mlecznej
2 jajka średniej wielkości
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

Przygotowanie:
Cała procedura przebiega szybko i przyjemnie, na początku należy ubić jajka z cukrem. Dodajemy mleko oraz olej, miksujemy. Następnie mąkę i proszek do pieczenia stopniowo przesiać do miski, dodać do tego sól i startą czekoladę. Wszystko ucieramy do czasu uzyskania kremowej jednolitej masy. Na blaszce przygotowujemy foremki (mi zawsze wychodzi mniej więcej 15 muffinek), piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Do każdej foremki wlewamy dwie łyżki wyrobionego ciasta. Tak przygotowane foremki z ciastem wkładamy do piekarnika i pieczemy przez 20 minut w temperaturze 180 stopni.
Ja często zmieniam lekko przepis i zamiast jednej szklanki mleka daję 2/3 i dokładam 1/3 szklanki malibu ;)
POWODZENIA I SMACZNEGO !






Moja propozycja podania:





Petite Princesse

2 komentarze:

  1. Śliczne aż chce sie po nie sięgnąć:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zamiast czekolady dałam 5 łużek kakao i też wyszły puszne ;)

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia