Domowy likier kokosowy

sobota, 22 lutego 2014

Dzisiaj troszkę inny przepis niż zwykle, mianowicie na likier kokosowy. Ja osobiście jestem miłośniczką słodkich alkoholi a tym bardziej kokosowych, ale jak wszyscy wiemy Malibu nie jest tanie, a do tego dochodzi koszt mleka, posypki, polewy czekoladowej i oczywiście bitej śmietany. Dlatego znalazłam prosty sposób na tzw. "zrób to sam" i polecam go bardzo gdyż smak według mnie jest idealny ;)

Likier kokosowy


Składniki:
350 g wiórek kokosowych
500 ml wódki
530 ml mleka skondensowanego SŁODZONEGO
350 ml mleka skondensowanego NIESŁODZONEGO
800 ml mleczka kokosowego

Przygotowanie:
Wiórki przesypujemy do dużego słoika, bądź butelki i zalewamy je całą wódką. Mieszankę tą odstawiamy na 4-5 dni w celu nadania wódce kokosowego aromatu. Po tym czasie bardzo starannie przesiewamy wiórki przez jak najdrobniejsze sitko, najlepiej pougniatać je tłuczkiem w sitku w celu wyciśnięcia z nich naszej mikstury. Następnie dodajemy wszystkie mleczka i miksujemy na najniższych obrotach aż otrzymamy jednolitą mieszankę bez grudek. Należy pamiętać, że nie gotujemy mleka skondensowanego, gdyż wyjdzie nam karmel. Na końcu oczywiście przelewamy do jakiejś butelczki i gotowe ;) Z powyższych składników wychodzi około 2 litrów likieru.
POWODZENIA I SMACZNEGO ;)

Dodam, że zamiast 500 ml wódki możemy dodać 250 ml spirytusu, ja jednak jestem zwolenniczką słabszych trunków. Likier ten pijemy schłodzony, nie musimy do niego już nic dodawać ;) Oczywiście czekam na wasze opinie w komentarzach. A teraz, gdy mam już swój trunek mogę jechać na Ostróda Reggae Festival ;)


tak wygląda wysączony z wiórek alkohol 


Petite Princesse
Kuchnia Ameryki Północnej

2 komentarze:

  1. Zrobiliśmy z chłopakiem, przepyszna sprawa ;) mam jednak pytanie, jak długo taki alkohol może stać w butelce i gdzie go przechowywać?

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie gdzie przechowywać i jak dlugo może to stać ??

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia