bakłażany ze szpinakiem

środa, 25 czerwca 2014

Cześć kochani! Pora na kolejny przepis na faszerowany bakłażan! Tym razem głównym składnikiem jest szpinak, wydaje mi się że to najlepsza wersja bakłażana jaką jadłam. Szpinak idealnie komponuje się ze smakiem bakłażana. Chciałabym przez wakacje odbyć jakiś staż kulinarny, staram się o to ale boję się że moje doświadczenie jest zbyt małe.. Jakbyście wiedzieli o jakiejś restauracji, w której potrzebują stażystów to piszcie namiary w komentarzach ;) Jak powinniście zauważyć zmieniłam wygląd mojego bloga, co o nim sądzicie? Co w nim zmienić? ;)

Bakłażany ze szpinakiem


Składniki:
250 g szpinaku rozdrobnionego
10 plasterków boczku parzonego
1 pomidor
2 ząbki czosnku
2 duże bakłażany
150 g startego sera mozzarella
oliwa z oliwek
sól i pieprz

Przygotowanie:
Szpinak podsmażamy na maśle z wyciśniętymi ząbkami czosnku. Bakłażany myjemy i przygotowujemy do pieczenia. Odkrajamy miejsce z zieleniną, kroimy je wzdłuż na pół i wydrążamy łyżką środek. Tak przygotowane bakłażany smarujemy oliwą z oliwek i przyprawiamy przyprawami, wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 150 stopni na 10-15 minut i pieczemy. W tym czasie kroimy boczek, pomidora i środek bakłażana na małą kosteczkę, dorzucamy je do szpinaku i smażymy około 10 minut. Po tym czasie dodajemy 50 g sera, mieszamy i smażymy jeszcze 5 minut. Po wyjęciu z piekarnika bakłażanów faszerujemy je obficie i dokładnie i ponownie wstawiamy do piekarnika na 15 minut podnosząc temperaturę do 180 stopni, po tym czasie wyjmujemy bakłażany, sypiemy na wierzch mozzarellę, która nam została i pieczemy jeszcze 5 minut, do momentu rozpuszczenia sera.
POWODZENIA I SMACZNEGO!














Moja propozycja podania:


Petite Princesse

1 komentarz:

  1. hmm, będę musiała kiedyś też żrobić.
    wyglada apetycznie!
    zapraszam do mnie: http://ulubowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia