faszerowany bakłażan

poniedziałek, 2 czerwca 2014

Do zrobienia bakłażanów zabierałam się bardzo długo, myślę że gdyby nie fakt, że moja mama je kupiła, to do tej pory bym się za nie nie wzięła. To z czego zrobimy farsz tak naprawdę zależy tylko i wyłącznie od nas, ja podzielę się z Wami moją propozycją, która wyszła naprawdę wyśmienicie ;)

Faszerowany bakłażan


Składniki:
200 g pieczarek
100 g mięsa mielonego
2 pomidory
ząbek czosnku
20 listków świeżej bazylii
1 duży bakłażan
100 g startego sera mozzarella
oliwa z oliwek
sól i pieprz

Przygotowanie:
Pieczarki ścieramy i dusimy na patelni. Bakłażan myjemy i przygotowujemy do pieczenia. Odkrajamy miejsce z zieleniną, kroimy go wzdłuż na pół i wydrążamy łyżką środek. Tak przygotowane bakłażany smarujemy oliwą z oliwek i przyprawiamy przyprawami, wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 100 stopni na 10-15 minut i pieczemy. W tym czasie smażymy mięso, kroimy w cienką kosteczkę pomidora, siekamy listki bazylii i siekamy wydrążony środek bakłażana. Wszystkie składniki do farszu mieszamy ze sobą, dodajemy 2/3 sera mozzarella oraz wyciskamy ząbek czosnku i jeszcze raz mieszamy wszystko. Po wyjęciu z piekarnika bakłażanów faszerujemy je obficie i dokładnie i ponownie wstawiamy do piekarnika na 7 minut podnosząc temperaturę do 180 stopni, po tym czasie wyjmujemy bakłażany, sypiemy na wierzch mozzarellę, która nam została i pieczemy jeszcze 3 minuty, do momentu rozpuszczenia sera.
POWODZENIA I SMACZNEGO!




Moja propozycja podania:



Petite Princesse


1 komentarz:

  1. to już wiem co niedługo wyląduje na moim stole, bardzo fajny przepis, niezwykle apetycznie wygląda, a że do tej pory takie cuda jedynie z cukinią robiłam, to teraz warto spróbować z czymś innym. :)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia