tort czekoladowy z powidłami

piątek, 20 marca 2015

Niedawno robiłam tort na zamówienie, smak był obojętny, miałam sama zadecydować. Dlatego stwierdziłam, że zrobię tort czekoladowy, do którego dodałam powidła śliwkowe mojej mamy. Klientka była zachwycona smakiem ;)

Tort czekoladowy z powidłami


Składniki na biszkopt:
4 duże jajka
250 g mąki tortowej
200 g cukru
łyżeczka proszku do pieczenia
80 g kakao
100 g startej gorzkiej czekolady
dodatkowo powidła śliwkowe
likier czekoladowy

Składniki na krem:
250 g serka mascarpone
100 ml śmietany 36%
2 łyżki cukru pudru
łyżka kakao

Przygotowanie ciasta: 
Pierwszy etap to upieczenie biszkoptu. Jajka miksujemy z cukrem przez 5 minut, przesiewamy do nich mąkę, proszek do pieczenia oraz kakao. Dodajemy startą czekoladę i mieszamy jeszcze przez 3 minuty. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni, smarujemy formę masłem. Przelewamy nasze ciasto i wkładamy do piekarnika na 45 minut. Wkładamy go do lodówki na około 24 godziny. Po tym czasie wyjmujemy nasz biszkopt, dzielimy go na dwie części i nasączamy dolną małą ilością likieru czekoladowego. Przekładamy nasze biszkopty kremem i powidłami.

Przygotowanie kremu:
Śmietanę z cukrem i kakaem ubijamy na sztywną pianę, następnie dodajemy serek mascarpone i wszystko razem mieszamy.











1 komentarz:

Obserwatorzy

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia