zupa szczawiowa

czwartek, 19 kwietnia 2018

Dzisiejszy post pierwszy raz dotyczy przepisu na zupę. Osobiście nie jestem miłośniczką tego rodzaju potraw, ponieważ są dla mnie chwilowymi zapychaczami a obiady dwudaniowe są dla mnie zbyt obfite i jem je tylko od święta. Jedną z moich ulubionych zup jest właśnie szczawiowa, którą zawsze robiła dla mnie babcia. Postanowiłam, że podzielę się z Wami tą prostą recepturą. Ja użyłam szczaw konserwowy przygotowany przez moją mamę, ale prawie w każdym sklepie znajdziecie taki szczaw.

Zupa szczawiowa


Składniki:
0,5 kg żeberek wieprzowych
3 l wody
szczypta lubczyku
liść laurowy
3 ziela angielskie 
natka pietruszki
3 marchewki
2 pietruszki
biała część pora
1/4 selera
2 ząbki czosnku
300 ml śmietany
700 g szczawiu konserwowego (2 małe słoiki)
1 kg ziemniaków
sól i pieprz
jajo na twardo do podania

Przygotowanie:
Do dużego garnka wkładamy pokrojone na mniejsze kawałki żeberka i zalewamy wodą, przyprawiamy lubczykiem, zielem, liściem, solą i pieprzem. Zaczynamy gotować nasz wywar. W między czasie dodajemy marchewki, pietruszki, seler, por, ząbki czosnku i natkę. Tak przygotowany bulion gotujemy 1,5 godziny. Po tym czasie ziemniaki obieramy i kroimy w drobną kosteczkę. Z naszego wywaru wyjmujemy warzywa i wrzucamy pokrojone ziemniaki, gotujemy 20 minut. Kiedy nasz bulion skończy się gotować wyjmujemy z niego mięso. Szczaw wrzucamy do sitka i przelewamy wodą, następnie dodajemy do wywaru i gotujemy około 15 minut. Do miseczki wlewamy śmietanę i mieszamy ją z dwiema łyżkami wazowymi , tak aby powstała jednolita konsystencja. Przygotowaną mieszanką ze śmietany zabielamy naszą zupę i gotujemy 10 minut. Do misy blendera wlewamy litr naszej zupy (razem z ziemniakami, które nabierzemy do łyżki wazowej) i rozdrabniamy, przelewamy to do zupy i dokładnie mieszamy. Gotujemy jeszcze 10 minut, podajemy z jajkiem na twardo.









4 komentarze:

  1. Piękny wiosenny kolorek. Muszę zrobić koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczawiowa chodzi za mna juz od jakiegos czasu.... chyba nabrala mocy zeby ja zrobic

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie i zdrowo! WYgląda super apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepysznie wygląda. Prosty przepis - takie lubię najbardziej. Spróbuję napewno ❤❤

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia