tarta ze szpinakiem, mięsem i pomidorami

sobota, 3 stycznia 2015

Kochani pora na kolejne danie z naszej sylwestrowej nocy ;) Dzisiaj podzielę się z Wami przepisem na pyszną tartę ze szpinakiem, mięsem mielonym, pomidorami i serem żółtym. Powiem szczerze, że zawsze byłam bardziej przekonana do tart na słodko, jednak po zjedzeniu tej potrawy zdecydowanie zmieniam zdanie ;) Tarta jest  naprawdę prosta i nie wymaga dużej ilości składników. Ze względu na to, że znów jest duża ilość zdjęć, połączyłam je w kolaże ;)
Dodam, że do obciążenia ciasta użyłam specjalnych obciążników, które zakupiłam w EMPIK'u i zdecydowanie je polecam ;) Przy okazji zapytam, kto z Was posiada noże z LIDL POLSKA? Ja jestem szczęśliwą posiadaczką noża Pascala, natomiast moja mama używa noża Okrasy ;) Obie jesteśmy bardzo z nich zadowolone, jak Wasze wrażenia? Czy tylko moim zdaniem takie promocje powinny być częściej? ;)

Tarta ze szpinakiem, mięsem i pomidorami


Składniki na ciasto:
jajko
250 g mąki
łyżka mleka
pół łyżeczki soli
150 g masła w temperaturze pokojowej
fasola, groch (lub coś innego do obciążenia ciasta)

Składniki na farsz:
12 kuleczek mrożonych liści szpinaku HORTEX
3 jajka ubite
duży pomidor
2 ząbki czosnku
250 g mięsa mielonego
7 plasterków sera żółtego
sól i pieprz

Przygotowanie:
Zacznijmy od przygotowania ciasta na tartę. Ja użyłam do ugniecenia robota kuchennego z końcówką hak. Do misy wrzucamy mąkę, jajko, sól i masło składniki dokładnie ze sobą łączymy, kiedy otrzymamy kruchą masę dodajemy łyżkę mleka i dalej ugniatamy. Z otrzymanego ciasta tworzymy kulę, zawijamy ją w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na co najmniej godzinę. W tym czasie przygotowujemy farsz. Mięso doprawiamy i smażymy na oliwie. Szpinak gotujemy w lekko osolonej wodzie do momentu aż się całkowicie rozmrozi, następnie dokładnie go odsączamy w sitku i pozostawiamy do ostygnięcia. Pomidor dzielimy na ćwiartki i kroimy je na plasterki. Wyjąć ciasto z lodówki, rozwałkować je i umieścić w nasmarowanej masłem formie, dokładnie podziurkować widelcem. Piekarnik nagrzewamy do 190 stopni. Na przygotowane ciasto w formie kładziemy papier do pieczenia i wsypujemy tam nasze obciążniki, tak przygotowaną formę wkładamy do piekarnika i pieczemy przez 15 minut. Po 15 minutach wyjmujemy ciasto, pozbywamy się papieru z obciążnikami i wkładamy ciasto do piekarnika jeszcze na 12 minut. Ciasto wyjmujemy i pozostawiamy do dokładnego wystygnięcia, w międzyczasie przygotowujemy farsz ze szpinaku. W misie umieszczamy szpinak, ubite jaja, wyciskamy ząbki czosnku i doprawiamy solą i pieprzem, wszystko dokładnie miksujemy na najwyższych obrotach przez około 5 minut. Na ostygnięte ciasto kładziemy plastry sera żółtego, na to mięso i masę ze szpinaku. Wszystko ozdabiamy lekko osolonymi pomidorami. Tak przygotowaną tartę umieszczamy w piekarniku nagrzanym do 190 stopni i pieczemy przez 25 minut. 



















zBLOGowani.pl

1 komentarz:

  1. Serdecznie zachęcamy do dodania przepisu do akcji "Karnawałowe party" na zBLOGowanych. Zbieramy najciekawsze przepisy na karnawałowe imprezy!

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia