babeczki piernikowe z kremem mascarpone

środa, 24 grudnia 2014

Dzisiaj przygotowałam dla Was przepis na świąteczne babeczki piernikowe, jest to moim zdaniem o wiele ciekawsza forma świątecznego ciasta, gdyż mamy wiele możliwości na ozdobienie ich ;) Ja tym razem zrobiłam czapeczki mikołajów ;) Przepraszam że wstawiam wpis tak późno, ale kolacja wigilijna się przedłużyła ;) Jestem szczęśliwa bo wychodzi na to, że byłam grzeczna w tym roku ;) Dostałam łyżwy, robot kuchenny, drugą część książki "Moje wypieki i desery" i wiele wiele innych ;)

Wesołych świąt kochani!!

Babeczki piernikowe z kremem mascarpone


Składniki na babeczki:
2 łyżeczki przyprawy do piernika
2 szklanki mąki
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 jajka
szklanka mleka
3/4 szklanki oleju
2 czubate łyżki kakao
3/4 szklanki cukru trzcinowego
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Składniki na krem:
380 g serka mascarpone
350 ml śmietanki 36%
2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
5 łyżek cukru pudru waniliowego

Przygotowanie babeczek:
Łączymy ze sobą wszystkie składniki mokre i miksujemy dokładnie, dodajemy do tego składniki suche i mieszamy jeszcze około 5 minut do uzyskania gładkiej jednolitej masy. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni, przygotowujemy sobie foremki z papilotkami (mi wyszło 16 dużych babeczek) i do każdej z nich nakładamy po 2 łyżki przygotowanego ciasta. Wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy przez 20-30 minut, najlepiej sprawdzać patyczkiem. 

Przygotowanie kremu:
Śmietankę ubijamy przez 3 minuty, pod koniec dodajemy cukier puder i ubijamy jeszcze około 2 minut. Dodajemy serek mascarpone i mąkę ziemniaczaną i krótko ale dokładnie mieszamy składniki, krem gotowy ;)




















3 komentarze:

  1. Pysznie wyglądają te babeczki :) Pewnie oderwać się od nich nie można było? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! A jeszcze lepiej smakowały niż wyglądały ;))

      Usuń
  2. Zachwycające dekoracje :)

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia