amerykańskie pancakes

środa, 25 kwietnia 2018

Lubię rozpieszczać osoby ważne dla mnie dlatego ostatnio Jarek dostał na obiad amerykańskie pancakes. Jest to chyba moja ulubiona wersja naleśników, która jest też bardzo łatwa do przygotowania i idealnie sprawdzi się na śniadanie. Tym bardziej, że możemy do nich dodać wszystko co chcemy sosy, owoce, bitą śmietanę, słodycze, posypki... Nawet z samym cukrem pudrem będą smakowały idealnie, ponieważ są bardzo puszyste. Najlepsze pancakes moim zdaniem są z maślanki, chociaż bardzo dużo osób robi je z mleka. Mi ten przepis starczył na 9 placków o średnicy 14 cm, idealna porcja dla dwóch osób ;)

Amerykańskie pancakes


Składniki:
310 ml maślanki naturalnej
60 g cukru z prawdziwą wanilią
1 jajo
60 ml oliwy z oliwek
200 g mąki
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej

Przygotowanie:
Ciasto najlepiej mieszać blenderem, dlatego ja użyłam do tego stojący z dzbankiem. W miseczce mieszamy wszystkie suche składniki. Do dzbana blendera dodajemy maślankę i jajko, mieszamy. Suche składniki dodajemy do naszej mieszanki wraz z oliwą i dokładnie miksujemy wszystkie składniki aż uzyskamy jednolitą, gęstą konsystencję (mogą pojawiać się bąbelki od sody). Rozgrzewamy patelnię, koniecznie suchą bez dodatku tłuszczu. Na tak przygotowane naczynie wykładamy nasze placki i smażymy na małym ogniu z każdej strony do uzyskania brązowego koloru. Gotowe placki możemy udekorować czym chcemy, ja tym razem użyłam sos czekoladowy, lody, bitą śmietanę i posypki.









1 komentarz:

Obserwatorzy

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia